Life Status: Currently not being myself.

Assalamualaikum.
Apa-apahal pun, aku nak say sorry first; I think I'm in the verge (or, am I already?) of being a true-blue Emo right now.

*sumimasendeshitadeepbow*

Tapi, aku tak tahu nak buat camne. So much I hate being to over-drown in selfish thoughts like this, I can't help but to discover that that's precisely the state of emotion that I'm experiencing.

Sebenarnya, aku rasa lonely nak mati. Mende ni dah lama actually. By the time aku di Jepun lagi. Aku ingatkan this will disappear by time, by the time aku makin sibuk ngan assignment and stuff--tapi benda2 tu buat aku rasa makin lonely!  Maybe hampir ke state of depression?
Oh no! Please, no! Tanjung Rambutan, don't summon me!!

Aku tahu, I am probably one of the most blessed person in the world. Ada parents, koibito, friends, life cukup bagai, takde cacat fizikal, otak takde sindrom... pendek kata, I'm a normal human lah!
Aku patut bersyukur. I shouldn't complaint. Laments are irrelevant.

Sebab tu aku tak nak bising2 on the fact that I felt pretty empty right now.
Ada rasa macam hidup aku ni takda manfaat kat orang.
Kalau aku ada ke, tak de ke, beri kesan ke?
Presence aku felt ke?
Things like that lah.

Kenapa aku rasa macam tu?
Maybe when you see yourself in a harrowing, completely new and strange environment, with very different group of people--it serves as an ultimate shocker to me.
Dan lebih tak membantu lagi apabila kawan-kawan rapat sebelum ni tak memahami situasi aku sekarang.

Aku ni manusia yang tak banyak mulut. Nak tegur orang pun mulut cam ter-UHU. So to be friendly and instantly clicked into the brood tu amatlaaah susah ye. 
Aku  struggle in my whole entire lifetime untuk eliminate kelemahan paling besar aku nih, tapi apabila orang tak paham dengan struggle aku ni, ia sangat menyedihkan.
Bila diorang bombard aku dengan ayat:
"Weh, ko takda kawan lagi ke?"
or
"Haa?? Ko still sorang-sorang lagi dalam kelas?"
mende ni cam slap to my face, punch to my gut.
Hard truth.

No, sikit pun aku tak regret extend nak ke Jepun. It's a valuable, dreamlike experience.
Too valuable, sampai aku rasa the fact that aku kena balik Malaysia is a disaster.
I wish that dream continues.
Because sometimes aku question, kenapa aku perlu balik dan hadap segala realiti tak best?
Kenapa situasi kat sini tak memudahkan transition hidup aku walau sikit?
Kenapa segala pahit yang aku rasa orang lain tak paham?

Bukan aku tak bercerita, bukan aku telan sendiri.
Aku cerita, masalahnya yang faham tu tak ramai. 
Masalahnya, yang mendengar tu tak fikir apa yang aku cerita ni sebenarnya masalah.
Diorang fikir apa yang aku cakap pada diorang tu adalah complain.
No, takde niat hati aku nak mengeluh-ngeluh.
Aku just nak bagitau sikit, nak kongsi sikit, apa sebenarnya aku rasa.
Tapi...

Loneliness ni bukan sebab ko takde sape-sape. Loneliness ni sebab ko ada everyone, tapi takde sapa available for you. That what makes it more painful. That what makes everything sadder.

Padanlah Allah kata sabar itu separuh daripada iman. 
Thanks kat diorang, at least, aku dapat praktis kesabaran aku, walaupun that cost me gallons of tears.
At least, aku tahu, Allah ada dengan aku. Dia saja yang paham hati aku, cetek ke dalam ke, He's the only One who can understand.
Okay, dah lah tu. I'm complaining, deshou?
Sabar Amalina. Semua ada hikmah.

:'( Oh Encik Emo, please go away. I despise you.



Comments

taiyou said…
shinpai shinaide ne ? ganbatte himawari ! :) boku ga kimi no soba ni itsuma demo iru kara .. dakara , tatakai yo ne ! isshou ni ! motto motto tooku e !
amal X icchan said…
心配してくれてありがとう!(,ー_ー、) 君がいるから全部よくになる。君の存在だけ見られる、とても安心だよ~
ありがとう!
Super Ultra Ensentric Otaku said…
uwoh....

._.

*emo-san...amal-san wo hanashite kudasai!!*

Popular Posts