私と日本~epilogue~

日本に留学した日々は今本当に私の大切な思い出になりました。留学する前は日本は多田観光のための国だと思っていました。


日本に来る前、私はとても心配でした。日本の生活に慣れることができるかどうか心配でした。最初は悪い考えがたくさんありました。でも今、そんな不安な気持ちが全部消えてしまいました。日本はとても面白くて、安全な所だと思います。私は日本に3ヶ月間住んで、たくさん経験をしました。新しい友達に会ったり、日本の文化も勉強したりしました。日本で私は第二の家族を見つけたんです。


日本でたくさん初めての体験をしました。初めて納豆食べたり、お風呂に
入ったり、初めての寒さを経験したりしました。いろいろできなかったことが、今できるようになりました。私の性格もどんどん変わりました。前、私は恥ずかしいがりやでしたけど、最近、勇敢になりました。たくさん喋るようになりました。それはいいチェンジだと思います。


日本と私は特な関係になりました。日本のことは絶対に忘れません。


"Days studying in Japan are now my precious memories. Before I study in Japan, I always thought that Japan is only a country for sightseeing.
I was so anxious before coming to Japan. I was scared whether I am able to adapt to Japanese lifestyle. But now, such uneasiness has disappeared. In 3-months time living in Japan, there's a lot of things that I had experienced. I made new friends and learnt Japanese culture. I too, discovered my second family in Japan.
I had my first-times too in Japan. I ate "nattou" for the first time, enter "o-furo" and experience cold weather for the first time. There's a lot of things that I can't do before, but after my experience here, I am able to accomplish many things. My personality too, has changed. I was painfully shy before. But lately,  I was able to speak my heart out and be brave. I think that's a great change.
Japan and I shared a special relationship. I absolutely will not forget Japan."


日本は本当に特別です。また、日本へ行って、あそこで働いてしたいです。日本最高!

#basically, that's my speech during 7th Annual Speech Taikai in BGU, Tokyo, Japan. the speech itself was choppy, and I was nervous actually, so things are not executed very sharply. but what I know, my feelings were sincere. i was so overwhelmed by the fact that I found myself waking up into harsh reality, leaving away my dream-like life in Japan.
#anyways, this is the end of my 「毎日日本!」series. hope i get you guys entertained. my prayer goes to all those who succeed me in years to come.



Comments

Pana Sensei said…
penat orang baca kanji, rupanya ada terjemahan sudah :P

karangan yang hebat, anda menggunakan kesemua nahu dan gaya bahasa yang telah dipelajari di kelas dengan jayanya. ceewah!

mahu tulis dalam Nihongo tapi komputer emak tiada karakter Nihon ^^

p/s: hei, anda boleh buat sekuel pada Mainichi Nihon apa!?

Popular Posts