Electric Love❤


G.O.O.D Love, MBLAQ— Okay, I know how to spell, for God’s sake…

Chocolate Love, f(x)—Iklan LG’s Chocolate, takde kaitan dgn Ferroro Rocher yg Sir Haris cerite.

First Love (euwwwwwwww… getik lak …) Utada Hikaru— *barf*

Summer Love, Justin Timberlake—sekarang baru spring, takyah gedik.

Crazy Love, KAT-TUN—kenapa perlu gile??

Guilty Beauty Love, Miyano Mamoru— Lagu shojo anime terbaekkk!! (ignore the corny title, btw)

Goodbye Love, Wheesung—sedey tangkap nanges wa cakaaaap…


Soalan: Kenapa Amalina tetibe mau berkata-kata tentang perkara yang sepatutnye merupakan subjek yang agak taboo ini???
Jawapan:
(a)  Amalina sudah mantol.
(b)  Ikut biaq pi la dia nak cakap paa…! Sebok lah hangpa!
(c)   Sebab Amalina sudah jumpa *ahem-ahem* n jadi lovestruck.
(d)  Sebab Amalina takde mende lain nak cakap dalam blog dia. Sebab nak tarik jutaan readers, Amalina sanggup menampakkan dirinya agak desperate.
Skema jawapan:
(d)

Ahahahahahahahhahaha…….Yang first limb jawapan (d) tu betul. Yang second limb tu dah merepek2 cipan dah…
Serius, I diserang brain-drain lagi…Ada macam2 nak cakap tapi tak tau apa. At the same time I was kinda trapped in a dilemma. You know, the usual predicament of whether “to say or not to say” kinda thing.
Ape2pun!
Nobby, Bambang, Ajeem, Ament, Nyet (ni pun kalau korang bace lahh..kesian aku…hanye ada beberapa readers yg aku bleh acknowledge sebab tak ramai yang tahu kewujudan ini blog tsktsktsk… T_________T)…hari ni aku mau berbicara tentang perkataan “itu”. Please, stop any dirty thoughts. The “itu” is LOVE peeps!

Aku sudah dua puluh beb. Dua. Kosong. Doplo! Doplo! Tapi masih sangat blur tentang relationship. Bile2 orang approach aku n cakap tentang hubungan Adam-Hawa ini aku jadi sangat bengap. Tak faham itu ini.
Sometimes I do feel proud being the only person yang tak pernah ada attachment dengan sape2. But sometimes I felt like I’m losing precious things dalam hubungan insaniah ni…aku gusar (GUSAR???? hallemekk…baik punye perkataan… Yana!!! Jangan ko sedut aku dalam whirlpool vocab novel2muu!) yang perhaps d possibility utk aku stay alone di kemudian hari sangat tinggi! OMG!! Tamau2!!

Kalau umur aku panjang n ada rezeki nak tengok Mesia ni dah jadi negara maju, aku nak experience the future with someone jugak….Macam parents aku. I love seeing my parents! They were the exact opposite, my dad being the shopaholic, my mom’s the thrifty, my dad being the wrath-keeper, my mom’s the zen-master…but still they fit each other perfectly, macam jigsaw puzzle! Hidup mereka pun turun naik cam orang lain, tapi diorang selalu together…macam tu lah! Mak n abah best!

Despite of being proud (ahahahaha…diameter nostril aku bertambah) yg aku tak penah ada relationship, aku pun penah ada perlanggaran2/crushes gak…Wei aku pun orang k! Straight! Ada feelings bagai2…
Cuma macam2 obstacles deterred the relationship from blooming. Lost contact lah, tak serasi lah, unacceptable manners lah, macam2…
Kadang2 ada kawan2 yang sebok dok desak2 aku…weh, ble ko nak couple haa?? Kalau lame tak jmpe sket… weh, mana boyfriend ko, nak tengok!
Heyyyy…perlu ke??? Pastu kalau aku cakap aku ni single lagi, diorang akan sambung…wah, demand ko ek???
Adoiyai…Humans and their mouths.
Aku…demand?
I don’t think so. Well, what I know is that my hopes are high. I think and made decisions, with long-term effects in mind. If I am to be together with someone, that special someone must know that I expect the relationship to last. To last, I repeat.
Sebab tu sampai sekarang aku maseh tiada apa2 lagik. Do they, the guys, around my age, have that kind of maturity and commitment? Moreover, do they want a relationship forming time2 mude belia macam ni to last forever? Nak habiskan masa “cucuk-bintang” dengan sorang perempuan je ke?  I leave that question for u guys to answer.
When someone is talking about relationship, the first thing that comes across to my mind is marriage. Love=relationship=marriage=everlasting.
But the peer pressure is stressing. Ramai kawan2 aku yg tukar partners cam baju, leaving me wondering whether diorang ni betol ke ada feelings yang serius? Normal ke relationship camni?
Aku tak tau. Tapi aku tau relationship yg camni tak betul, at least, untuk orang cam aku.
Setakat ni, aku masih kosong. Masih tiada sesiapa yang buat rumah dalam hati kecik aku ni. Mak, abah, abang and Nana tengah occupy the space—duduk bersempit sekarang. Dalam masa terdekat ni pun aku rase takde sape2 nak join the company. Tapi siapa aku nak cakap pasal qada’ qadar? Mungkinkah? Tak mungkinkah?
Wallahua’lam. :)

   
In and outta love? :D

Comments

ament-sama said…
i believe the answer is either a or c. kkkkkkkkk =p
wei rilek la, aku pon sme je..
kte kan org2 yg berbangga sbb tak penah ade bf lg. hehehe..
tp btoi laa, kdg2 aku riso gak. tamau jd single sepanjang zaman. hakhakhak..
takpe la wei, kalo ade jodoh tu ade la. doa je ko berjodoh dgn jang geun suk. hahahaha..
i'll happily pray for u ;)
amal X icchan said…
hahahaha...
kalau tak dapat jang geun seok saya mahu okcat sayee...wreoow!!

Popular Posts