Wednesday's Epic

*This post is dedicated to friends and Good Samaritans who help everything in every way possible! I luv Malaysia!!!! (takde kene mengene tapi whatevs)

Ask yourself. I'd asked myself. I will.

            Hari ini sangat gile. Unbelievable, to be exact. Sume sebab satu tindakan bodoh aku.
My evening started as normal as it could be. Balik drp kelas Land II. Solat Asar. Makan Mee Sedap (sedap ke??). Tengok separuh episod My Girl ep4. Mandi. Pakai baju. Solat Maghrib. Tunggu kenderaan (i.e. Ajeem, euhahahaha... sorry joking2). Pergi No Wine and Cheese. Best2...aku bagi 3 ½ star lah...jumpe Izzul and girlfriend...wuhu... based on my observations, aku tak terkejut kalau lepas grad nanti ada dapat jemputan majlis perkahwinan diorang...hahahaha...woops! sorry.
Pastu kami ronda2 dalam DSB and tengok performance terbaeeeek Nunui! Cool! Keluar DSB. Pegi KFC—drive-thru. Pesan makanan lepas gelak2 sampai kering2 anak tekak, sakit pipi n kuar air mata. And Ajeem bawak kitorang pegi I-city.
Siyes ramai orang!! Dulu aku pegi org sikit gile! In fact, boleh kire dgn jari je! Tapi kali ni kereta parking overflow sampai luar...pastu we ended up makan dalam kereta je. Shiet. Org ramai nak mampus. N ada kucing kelabu nak gigit ayam goreng Yana. Sian Yana makan sikit je Snack Plate die.huhu.
And my gruesome night started at 23:16. Ada org call phone aku. And deliver a news yang sape2 pun tamau alami!
‘Dik, awak ada tercicir dompet kan?’
OMG. Aku korek beg. Abis sume harte mende aku kuarkan. Sah. Wallet aku M.I.A!  Aku mantol ke pe boleh tercicir wallet! Siot!
Mule2 aku mintak dia dtg balik I-city, aku nak wallet ku oooi! Tapi dia cakap dia di Klang so takbleh ar. ‘Ape ko ingat ko bayar duit minyak aku nak pusing balik pegi I-city?’ Dia macam nak cakap macam tu, tapi nasib baik dia tak cakap macam tu...hyuu. So, kena pergilah Klang nak mendapatkan balik my wallet. Seb baek pakcik tu pulangkan balik dengan jayanya kat aku. Ya Allah...Alhamdullilah…
            Tapi dalam proses memulangkan balik tu memang dahsyat nauzubillah…ala2 meredah lautan api jugaklah nak mendapatkan balik my shabby wallet (shabby2 pun my whole life depends on it, k!). Luckily, Allah tak bagi aku keseorangan dalam saat2 yg mendebarkan tu, sebab Ajeem, Bambang, Yana n Nobby ada dgn aku…Thanks korang…I really appreciate it…Allah je yang dapat balas jasa korang! Even though kami tersesat (Klang tu bukannye cam Kuantan!) +salah pusing (JKR kat sana terlebih kerja…banyak sangat flyovers) +reverse suke ati je macam jalan bapak kami yg punye (Sape suruh tak wat proper jalan suruh kami u-turn?) +aku pakai buang je tin 100Plus kat luar (heck, sape suruh dia bocor?), kami dapat jumpe jugak tempat Pakcik Jay-something tu utk amek balik wallet aku. Nak menyampaikan tempat dia pun bukannye senang, Alhamdulillah ada sorg uncle kat Esso tolong tunjukkan jalan. Kalau tak tergagau2 la kitorg nak pergi MPK. Dahlah malam2 camtu. Huk.

            Alhamdulillah sungguh2. Dalma sesak2 aku ada yang sanggup membantu. Dalam tension2 macam tu ada yang meringankan beban. Thanks korang, I appreciate everything. To Ajeem sebab sanggup drive kereta pergi Klang tak memasal juz nak dapatkan balik wallet aku. And Bambang sebab call Fendi mintak tolong tanye jalan. N Fendi jugak, tolong bagitau jalan tengah time orang tido2 camtu (aku tak pernah bercakap ngan kau, tapi thanks a lot, dude). N Yana and Nobby, sebab being there for me. Korang dah ada ngan aku pun aku dah cukup bersyukur.

Jadikan pengajaran tau, cerita aku nih. Moral of the story, sile check presence wallet anda 5 saat sekali. Ahahahahaha~~ takdelah.. ni exaggeration je. Make sure jangan careless, bile2 masa, dimana2 jua. Kalaupun something unexpected happened, doa banyak2 mintak bantuan Allah. Kita tak keseorangan. Pertolongan Allah tu datang dari macam2 bentuk dan cara. Somehow, somewhere, kalau rezeki kita ada, sume berkat, Insya Allah takkan ke mana.
Ingat ye!!

Comments

NSMLady said…
dah tgk x gambar Yana di mae dompet tur tercicir? ader gambar ooo. Haha. Dah nak jadi kan. :P
amal X icchan said…
dah...adoih...camane la aku lah tak perasan..huhu
ament said…
weii takotnye.. aku paling takut hilang wallet / hp. cane aku nak balik ipoh klu hilang.. huhu~~~
sgt lucky la ko. nasib baik pakcik tu baik. ko tak blanje pakcik tu makan ke? hehehehe..

Popular Posts