毎日日本!「2」

Heyya peeps. Yeah, I know, late update.
Aku tak suke nak update slalu2 nanti pendek sgt post aku (skali lagi, ini adalah alasan semate2.wakakaka)

Banyak jugak mende yg berlaku kebelakangan ni. Semalam aku baru dpt placement for my Japanese class. I'm the 2nd class, (Intermediate okayy, bukan Basic).. Ada 4 org je dlm klas tuu, Maria, Susana (both are my roomies) n Micheal. 4 out of 13 people. Tetibe rase cam best giler. OO<--besar tak lubang idong aku?? haha.
Tadi pun baru lepas blajar dgn Shimazaki-sensei yg sangat koool tak hengat. Shimazaki-sensei macaaaaaammmm Rashimah-sensei kat UiTM. pretty much d same style.

I admit life in Japan in the first week is harsh. Selain family jauh (huhuhu) aku takde kawan rapat kat sini, n ditambah pule dgn bermacam ramuan (10 Ramadhan terakhir n Syawal dh dekat gilerr) lagi membuatkan sumernye jadi sour. Ada jugak tyme2 aku di hujung2 tandok kerbau nak nangis. Tapi rilek3..ahahaha..no excitement okay!! Anti-climax lagikk..Aku tak nanges..Name pun tsundere!

Semalam aku n Hanna pegi ke Shin-okachimachi, menjenguk2 Masjid As-Salam. Kami buat kawan baru n d best thing is, dapat bukak puasa free!! yay! Hurray to jimat duit!!
N btw, terawih kat sane pantas nak mampus!
23 rakaat dalam setengah jam!
Micheal Schumacher pun melutut teruja. hahaha.
Tapi condition Masjid ni lagik best daripada di Shin-okubo or Otsuka.

Ohh..dalam kesempatan ni..aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada sesiapa sahaje yg membace. Aku xsure aku smpat ke tak makan2 (free lagi, of course) kat Malaysian Embassy esok but I'll try and see if I can.
Harap2 saya tak emo esok! 
doa same2!!!

Comments

- said…
23 rakaat dalam setengah jam? fulamak!laju giler
Pana Sensei said…
our classes were fairly distributed..don't you feel boring? it's only 4 of you..haha

Popular Posts