毎日日本!「3」

Selamat Hari Raya Aidil-fitr, Maaf Zahir & Batin

Ntah dah brape juta kali aku sebut ayat2 tu dlm hidup nii.. Tapi yg pentingnye this time, I really mean to say it.
Hari ni pertama kali beraya di perantauan. Beraya lah sangat!!! Raye sekadar the fact that aku dah bole makan tyme tghari..wakaka
My first day of Raya disambut oleh pembelajaran bahasa Jepun bersama2 Mito-sensei, sebelum disambung dgn pembelajaran Japanese religion dgn Unoura-sensei...
:(

Tak sempat pun nak g embassy ke hapee...
:(
Kalau ak g dapat jumpe Aizdean
:(
Tapi belajar pun satu ibadah, bukan?? Lgpun lps klas aku dh janji mau skype dgn family akuu..so taklah melepas sgt ape2 pun raye ni..
:)

Malam raye tu kami cadang mahu bertakbir sakan di Masjid Hiro-o. Rupe2nye diorg tak buat takbir.
:(
Tapi kami dapat jumpe Satty-nee (Japanese muslim alrite^^) yg sangat chomel n chantek *sorry ak takdak gambo die sbb cepat je kitorg jmpe*
But then kitorg pg sampai Kamiyacho n tgk Tokyo Tower time malam! cantekkkkk!!!!

cantekkk!!

aku pun sama "darat" dgn light-sign nie..haha

nyehee3

sayasukatokyo^^

Comments

Pana Sensei said…
Did you climb the tower?
I regretted myself I never visited any of the mosques. The only chance for me was to follow Luq for Jumaat prayer but I can't skip the class.

Popular Posts