毎日日本!「1」

Sorry, giler lammmmee aku tak ngupdate bloggie. Dulu kejap2 update, kejap2 update..wth.

So, bermulelah adventur aku di negara orang.
Org puteh panggil Japan.
Orang Melayu panggil Jepun.
Org Korea panggil Ilbon.

Mane2 pun, aku ada di Jepun sekarang... Hari ni complete 5 hari sudah aku di sini. Dari 1st September kayhh..It's kinda hard a bit sbb aku puasa (haruslah aku puasa) first time kat obersea bagai..so you know, temptation are amazzzinggg!! Nak2 lak kat sini vending machine jual air bersepah! Dah tu, label2 diorg sumpah takbley blah..*tsumetai~ tsumetai~* ye..aku tau la air tu sejuk. Org sumer makan aiskrim, crepes mende macam bes jekk..Pastu skarang plak tgh summer mmg panas laa so tekak aku memang menjerit2 mintak ayaq. aahahahaha. Muka aku dah tambah hitam. 
*see, hitam gile aku*

Bile panas2 macam ni, takmampu laaa nak jenjalan jauh2. Saye ni stamina tak banyak. Karang pengsan tak larat kang kena ganti puasa pulakk.. hahaha..

Tapi dalam taklarat2 tu dah merata gak aku pegi hahaha.
Akiba? Sudah...
Shibuya? Sudah...
Harajuku? Sudah...
ahahahaha

Giler takbley blah.

Hari ni pergi ke Civic Centere di Korakuen, register kemasukan aku as a visitor kat sini..krg tak reg jadik alien plakk..diorg tny gak nak beli phone ke..aku berkire2 gak nak beli phone tapi last2 tak jadikk..takpelah. Aku tak berape suke nak menggunakan duit 4 temporary purposes. Baik aku gune duit aku wat mende lain! Jalan2 lagi ker! ahahahaha...

Dalam bergerak2 tu ramai gak yg smpat memberi order dari Malaysia. Sempat juge kamu org! ahahaha takpelahh..aku tak kesah. Cuma aku tak janji laa sbb kdg2 mende yg korang nak tu aku tak jumpe. Relax noo..nanti aku g carik lagik.



Comments

Pana Sensei said…
I'll read through your 毎日日本 entries and leave some comments. It's interesting to have someone who share similar experiences even though they don't happen at the same time.

Popular Posts